کد خبر 546265
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

تست تصادف که توسط EURO NCAP در اروپا و در آزمایشگاه تحقیقات ترابری انجام می‌شود، مهم‌ترین معیار تعیین ایمنی خودروهای تولید شده در دنیا است.

به گزارش مشرق، تست تصادف یورو NCAP از ابتدا تاکنون تغییراتی را در امتیاز دهی تجربه کرده است. در حال حاضر تست تصادف  NCAP شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابر پیاده و همچنین تجهیزات ایمنی می‌شود.
اما در سال‌های اولیه این تست شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال و ایمنی عابر پیاده می‌شد که ابتدا تست ایمنی سرنشینان خردسال و سپس تجهیزات ایمنی به این تست اضافه شد. این تست به تدریج تبدیل به استاندارد اصلی در زمینه ایمنی خودرو شده است و مشتریان، تولیدکنندگان و سازمان‌های استاندارد در دنیا به EURO NCAP استناد می‌کنند.
تست تصادف پژو ۲۰۶ در روش‌های قدیمی EURO NCAP انجام شده است و تنها دارای امتیاز ایمنی سرنشینان و ایمنی عابر پیاده می‌شود. اما پژو ۲۰۸ در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ تحت نظر EURO NCAP تست شده است و از هر چهار شاخص امتیازی ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابر پیاده و تجهیزات ایمنی می‌شود.

ایمنی سرنشینان بزرگسال
اولین موضوعی که برای خریداران و تولیدکنندگان اتومبیل بسیار اهمیت دارد حفظ ایمنی سرنشینان است. وقتی راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند از مسافرت و رانندگی با خودروی خود لذت بیشتری خواهند برد.
61716 312 تست تصادف پژو ۲۰۸ و ۲۰۶/ایمنی کدامیک بیشتر است؟ +عکس
در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال، حفظ سر، پاها، کمر، لگن، و گردن سرنشینان جلو اهمیت دارد.
پژو ۲۰۶ در این تست توانسته ۲۵ امتیاز کسب کند که ۱۱ امتیاز برای برخورد جلو و ۱۴ امتیاز برای برخورد از بغل را بدست آورده است. 
 پژو ۲۰۸ در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال با کسب ۳۱.۸ امتیاز توانست ۸۸ درصد ایمنی را تامین کرده و در رده بسیار خوبی قرار بگیرد. 
 بدین ترتیب در ایمنی سرنشینان بزرگسال پژو ۲۰۸ حدود ۲۷ درصد رشد داشته و همچنین میزان آسیب‌هایش به کمترین حالت نزدیک شده است.

ایمنی عابر پیاده
ایمنی عابر در تصادف‌هایی که با عابر یا با خودروهای دیگر انجام می‌شود یکی از مهم‌ترین موارد است. در برخورد دو اتومبیل اگر خودرو به سمت چپ یا راست بچرخد احتمال آسیب رساندن به عابر پیاده زیاد است. همچنین ایمنی عابر پیاده در نواحی مختلف خودرو متفاوت است.
در تست ایمنی عابر پیاده، ایمنی عابر در برخورد به شیشه‌های جلو و  جلوی خودرو، چراغ و ناحیه جلوپنجره و هچنین سپر خودرو مورد تست قرار می‌گیرد.
در این تست پژو ۲۰۶ امتیاز ۱۱ را کسب کرده است و مشخصات دیگر از جزئیات این تست به خاطر  تست شدن در دوره‌های قبلی EURO NCAP  در دسترس نیست.
اما پژو ۲۰۸ در این تست، رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به پژو ۲۰۶ داشته و امتیاز ۲۲ را کسب کرده است. پژو ۲۰۸ در بخش بالا ۱۲.۵ امتیاز در بخش کاپوت ۳.۵ امتیاز و در بخش سپر یا پایه ماشین امتیاز ۶ را بدست آورده است.
ایمنی سرنشینان خردسال
ایمنی سرنشینان خردسال به ویژه نوزادان در تست تصادف مهم است. این معیار از دوره دوم بررسی‌های EURO NCAP به معیارهای تست تصادف اضافه شد. این تست با قراردادن عروسک کودک در نگهدارنده خردسالان روی صندلی عقب انجام می‌شود.
این تست برای پژو ۲۰۸ امتیاز ۳۸.۵ و درصد ۷۸ را در بر داشته است. پژو ۲۰۸ در بخش بهره‌وری تست تصادف ۲۱.۵ امتیاز، شاخص‌های ایمنی ۵ امتیاز و بررسی نصب CRS است.
تست تصادف پژو 208
ابزار ایمنی
همه خودروهای تولید شده در دنیا دارای تعدادی ابزارهای ایمنی برای حفظ سلامت سرنشینان و بدنه خودرو هستند که هر چه تعداد و صحت این ابزار بالا باشد، ایمنی خودرو به بهترین سطح ممکن نزدیک می‌شود و در تست‌ها و بررسی‌های مختلف به عنوان یک امتیاز خاص قرار می‌گیرد.
پژو ۲۰۸ در تست ابزار ایمنی ۸۳ درصد از شاخص‌های موجود را داشته و امتیاز ۵.۸ را کسب کرد. این خودرو در ابزار سرعت ۱ امتیاز در ابزار کنترل ثبات الکترونیکی ۲.۸ امتیاز و یادآوری کمربند صندلی ۲ امتیاز کسب کرد.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    پراید 5 می گیره تو این تست؟!!!
  • سروش ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    با این نمره ای که شما به پراید دادید تولیدش رو تا 10 سال دیگه تضمین کردید یک هم نمیگیره وزیر بهداشت می فرمودند در تصادفات جاده ای اگر یک طرف پراید باشه بالای سرعت 80 کیلومتر صد در صد کشته میده.
  • اقشار ضعیف وآسیب پذیر ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اگه جرات دارن بیان با پراید مسابقه بدن!!!!
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    شاخ به شاخ با پراید دوئل کنند پراید مثل اره اون رو میشکافه تمام سرنشیناشم ضربه مغزی میشن
  • ستاره ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    پراید رو بخوان تست کنن ادمک ها هم از ترسشون انصراف میدن از تست
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اصلا این چیزا مهم ماشین روشن بشه اینا پیش کش
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خوبه این تستا رو برای همه خودروها انجام بدن و نتیجه ش رو به مردم اطلاع بدن من نمی دونم مردم چرا تیبا و پراید می خرن(مخصوصن تیبا) پژو206 دسته دو خیلی بهتره باور کنید خرج شون خیلی فرقی نداره
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    حالا حتما ميخان به قيمت خون باباشون قالب كنند به خلق الله مرده شور انحصار ورانت و ببرن
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    این شرکتها اینجور تستها میکنن تا مردم کشورشون قربانی نشن اما ایران خودرو و سایپا با خط تولید 1920 دارن ماشین میسازن و هر روز قربانی میگیرند. روروک شرکت پژو از پراید ما محکمتره
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    پراید من سالار میخوره 208 درجا
  • کاپیتان ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    شاسی رو نگا
  • سیروس ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    نکته جالبی که تو این گزارش دیده میشه اینه که در طول زمان، مدل 208 نسبت به مدل 206 پیشرفت چشمگیری داشته در حالیکه تو صنایع خودروسازی ایران ماشینها در طول زمان کیفیتشون تنزل و قیمتشون گرونتر میشه. راستش نمیدونم این قضیه خنده داره یا گریه دار!!!!
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    پراید مطمءن
  • ناشناس ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    خودرو سازي كه انحصاري و پشت اش به دولت گرمه كه هر جا ورشكست شد دولت وام خودرو تزريق كنه همين هست و بهتر از اين نخواهد شد.
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    تست کدوم 206؟ ساخت ایران یا فرانسه؟
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    براید من بود ۲۰۸ که سهله ۲۰۰۸ رو میزد از توش رد میشد از اونورش میاومد بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس