اما
در سالهای اولیه این تست شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال و ایمنی عابر پیاده
میشد که ابتدا تست ایمنی سرنشینان خردسال و سپس تجهیزات ایمنی به این تست
اضافه شد. این تست به تدریج تبدیل به استاندارد اصلی در زمینه ایمنی خودرو
شده است و مشتریان، تولیدکنندگان و سازمانهای استاندارد در دنیا به EURO
NCAP استناد میکنند.
تست
تصادف پژو ۲۰۶ در روشهای قدیمی EURO NCAP انجام شده است و تنها دارای
امتیاز ایمنی سرنشینان و ایمنی عابر پیاده میشود. اما پژو ۲۰۸ در سالهای
۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ تحت نظر EURO NCAP تست شده است و از هر چهار شاخص
امتیازی ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابر پیاده و
تجهیزات ایمنی میشود.
ایمنی سرنشینان بزرگسال
اولین
موضوعی که برای خریداران و تولیدکنندگان اتومبیل بسیار اهمیت دارد حفظ
ایمنی سرنشینان است. وقتی راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند
از مسافرت و رانندگی با خودروی خود لذت بیشتری خواهند برد.
در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال، حفظ سر، پاها، کمر، لگن، و گردن سرنشینان جلو اهمیت دارد.
پژو ۲۰۶ در این تست توانسته ۲۵ امتیاز کسب کند که ۱۱ امتیاز برای برخورد جلو و ۱۴ امتیاز برای برخورد از بغل را بدست آورده است.
پژو ۲۰۸ در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال با کسب ۳۱.۸ امتیاز توانست ۸۸ درصد ایمنی را تامین کرده و در رده بسیار خوبی قرار بگیرد.
بدین ترتیب در ایمنی سرنشینان بزرگسال پژو ۲۰۸ حدود ۲۷ درصد رشد داشته و همچنین میزان آسیبهایش به کمترین حالت نزدیک شده است.
ایمنی عابر پیاده
ایمنی
عابر در تصادفهایی که با عابر یا با خودروهای دیگر انجام میشود یکی از
مهمترین موارد است. در برخورد دو اتومبیل اگر خودرو به سمت چپ یا راست
بچرخد احتمال آسیب رساندن به عابر پیاده زیاد است. همچنین ایمنی عابر پیاده
در نواحی مختلف خودرو متفاوت است.
در
تست ایمنی عابر پیاده، ایمنی عابر در برخورد به شیشههای جلو و جلوی
خودرو، چراغ و ناحیه جلوپنجره و هچنین سپر خودرو مورد تست قرار میگیرد.
در
این تست پژو ۲۰۶ امتیاز ۱۱ را کسب کرده است و مشخصات دیگر از جزئیات این
تست به خاطر تست شدن در دورههای قبلی EURO NCAP در دسترس نیست.
اما
پژو ۲۰۸ در این تست، رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به پژو ۲۰۶ داشته و امتیاز ۲۲ را
کسب کرده است. پژو ۲۰۸ در بخش بالا ۱۲.۵ امتیاز در بخش کاپوت ۳.۵ امتیاز و
در بخش سپر یا پایه ماشین امتیاز ۶ را بدست آورده است.
ایمنی سرنشینان خردسال
ایمنی
سرنشینان خردسال به ویژه نوزادان در تست تصادف مهم است. این معیار از دوره
دوم بررسیهای EURO NCAP به معیارهای تست تصادف اضافه شد. این تست با
قراردادن عروسک کودک در نگهدارنده خردسالان روی صندلی عقب انجام میشود.
این
تست برای پژو ۲۰۸ امتیاز ۳۸.۵ و درصد ۷۸ را در بر داشته است. پژو ۲۰۸ در
بخش بهرهوری تست تصادف ۲۱.۵ امتیاز، شاخصهای ایمنی ۵ امتیاز و بررسی نصب
CRS است.
تست تصادف پژو 208
ابزار ایمنی
همه
خودروهای تولید شده در دنیا دارای تعدادی ابزارهای ایمنی برای حفظ سلامت
سرنشینان و بدنه خودرو هستند که هر چه تعداد و صحت این ابزار بالا باشد،
ایمنی خودرو به بهترین سطح ممکن نزدیک میشود و در تستها و بررسیهای
مختلف به عنوان یک امتیاز خاص قرار میگیرد.
پژو
۲۰۸ در تست ابزار ایمنی ۸۳ درصد از شاخصهای موجود را داشته و امتیاز ۵.۸
را کسب کرد. این خودرو در ابزار سرعت ۱ امتیاز در ابزار کنترل ثبات
الکترونیکی ۲.۸ امتیاز و یادآوری کمربند صندلی ۲ امتیاز کسب کرد.
منبع: زومیت